میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

مشهور‌ترین سیستم‌های پستی در جهان و ایران را بشناسید‌

یک ورق پاپیروس در مصر یافت شده است که متعلق به سال 255 پیش از میلاد است و نمایش دهنده قدیمی ترین عنصر مربوط به پست اسناد در جهان است. این سند قدیمی ترین مدرک پستی باقی مانده از جهان باستان است. اما جالب است بدانید که نخستین سیستم پست جهان، در سال 533 پیش از میلاد و توسط کوروش هخامنشی راه اندازی شده است. نکته جذاب درباره قرن بیست و یکم، تحول سیستم های حمل و نقل کالا و تحولی شگفت انگیز در این زمینه است. تحولی که با آفرینش تجارت الکترونیک و گسترش دسترسی به اینترنت در جهان، شبیه به انقلابی تکرار نشدنی در اقتصاد است. سیستم پست و ارسال سریع کالای شخصی و محموله های تجاری، یکی از شاخه های انقلاب صنعتی اروپا به شمار می آید. این سیستم در ایران هم به دستور ناصرالدین شاه قاجار به وجود آمد. وزارت پست ایران نیز در حاشیه سفر او به اتریش به وجود آمده است. آیا مشهور ترین سیستم های پستی در جهان و ایران را می شناسید؟ در ادامه با دریا زمین اروند همراه باشید.

ایران، بنیانگذار پست در جهان!

نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی، نمی توانند ما را از انجام عملیات خویش بازدارند. این جمله، از سخنان هرودوت مورخ مشهور یونانی وام گرفته شده است. و حدس بزنید درباره چه افرادی است؟ سیستم پست ایران در دوره هخامنشیان و چاپارخانه هایی که در کوتاه ترین زمان یک محموله، سند و کالا را جابجا می کردند. و امروز صنعت پست در جهان ، به معنای ابعادی شگفت انگیز از فرآیند حمل و نقل کالا است. به مرور زمان، با اختراع موتور بخار، راه اندازی کشتیرانی، استفاده از خودرو و خلاصه در طول تاریخ از قطار های اولیه تا بزرگترین ناوگان هوایی جهان خلق شدند. امروز، حمل و نقل هوایی و پست هوایی، توانایی حمل محموله هایی عظیم و سنگین از هر نقطه را دارد. حمل و نقل دریایی و هر نوع دیگر در مسیر تسهیل پروسه پست و ارسال کالا قرار گرفته اند. مشهور ترین سیستم پست در جهان کدام است؟

پست ایران

مشهور ترین شبکه بین المللی پست ،DHL

این سیستم حمل و نقل کالا، سابقه درخشانی در اروپا دارد و به نظر می آید نخستین بار در دوره امپراطوران آلمان تاسیس شده است. DHL، حدود 500 سال سابقه و تجربه را پشت سر خود دارد. این سیستم تلاش نمود تا اروپای کلاسیک را به طور کامل پوشش دهد. اما دی اچ ال امروزی، در قرن هفدهم و توسط 3 جوان آمریکایی تاسیس شده است. این سیستم راه اندازی شد تا حمل و نقل دریایی را مورد استفاده قرار دهد و برای ارسال کالا و بهبود پروسه پست، از هواپیما استفاده کند. این سامانه بین المللی، بیش از 180 کشور در سراسر جهان را پوشش داده است. خدمات به روز، سرعت بالا و سیستم هوشمند این سرویس، سبب شده تا نام بهترین و گسترده ترین پست در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد. خدمات سریع و گسترده ی DHL، سبب شده است تا به عنوان قدرتمند ترین سیستم پستی در جهان شناخته شود.

نامی به وسعت ایالات متحده ،FEDEX

فدکس، یک سیستم پستی وسیع و پیشرفته در کشور آمریکا است و نام آن را می توان در هر قاره ای شنید. فدکس دارای بزرگترین ناوگان هوایی در میان شرکت های پستی بین المللی است. در ابتدا، فدکس به صورت شبانه فعالیت می کرد و مرسولات را به مقصد می رساند. یکی از ابداعات این شرکت پستی، استفاده از ردیابی و نظارت دقیق بر پروسه حمل کالا بود. این برند با بیش از 200 هزار نیرو در سراسر جهان، خدمات حرفه ای لجستیک، انتقال محموله و ارسال کالا را به مخاطبان بین المللی ارائه می دهد. شهرت این نام تجاری آمریکایی، تنها برای خدمات با کیفیت و سریع آن نیست، خلاقیت و ابداع شیوه های تازه می تواند مهم ترین دلیل شهرت فدکس باشد.

UPS، تاسیس در سال 1970 میلادی

ups
و اما پست او پی اس، برندی که تمام نیرو و کارمندان خود را به عنوان سرمایه داران خود معرفی نموده است. مدیریت این شرکت پستی، با تمام نام های دیگر متفاوت است. این برند تلاش نموده است تا به شکلی منحصر سیستم خود را مدیریت کند و در این مسیر موفق شده است تا بازار آمریکا را به دست بگیرد. او پی اس، با وارد کردن فناوری نوین و سیستم های نو و پیشرفته، امروز به عنوان غول بدون رقیب در صنعت پست و حمل و نقل کالا به شمار می آید. استفاده از ابزار های بازاریابی نوین و تجارت الکترونیک، به او پی اس قدرت بسیاری بخشیده است.

مشهور ترین سیستم های پستی ایران!

1. TNT، این برند در عرصه بین المللی فعالیت گسترده ای دارد. از سال 1360، فعالیت تی ان تی در ایران نیز آغاز شد. 2. PDE، آرامکس که از آن به نام پی دی ای هم یاد می شود، یک پست ایرانی است که در زمینه حمل و نقل بین المللی و ارسال انواع کالا با سرعت بالا و کیفیت مناسب هم فعالیت می کند. 3. TPG، تی پی جی هم در میان ارائه دهندگان خدمات پستی داخلی و بین المللی میگنجد. این سیستم پستی، با فروشگاه های آنلاین هم همکاری دارد و امکان خرید آنلاین را برای مخاطبان فراهم نموده است.

یک شرکت پستی چه خدماتی ارائه می دهد؟

• انبارداری و انتقال مرسوله به انبار • ترخیص کالا و خدمات گمرک • خدمات صادرات و واردات کالا شرکت های پستی، بخشی از پروسه حمل و نقل بین المللی کالا و ارسال مرسولات شخصی و تجاری هستند. این شرکت ها، با انتقال کالا و محموله به نقاط مختلف جهان، تلاش دارند تا فرآیند ارسال کالا را با نهایت سرعت به انجام برسانند. سیستم های پست داخلی از حمل و نقل زمینی، حمل ونقل ریلی و حمل و نقل هوایی برای ارسال کالا استفاده می کنند. همچنین برای پست خارجی و بین المللی از حمل و نقل دریایی هم استفاده می شود.
dhl

دریا زمین اروند، ارائه مشاوره حمل و نقل بین المللی

شرکت دریا زمین اروند، یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل بین المللی و لجستیک در جهان است. اگر نیاز به دریافت مشاوره رایگان دارید، بدون الزامی در همکاری با ما در ارتباط باشید و با کارشناسان حرفه ای ما صحبت کنید.