میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

حمل و نقل هوایی

اگر در زمان سفر کنیم و به قرن گذشته برویم، با نخستین گونه های هواپیما در جهان روبرو خواهیم شد. نخستین خطوط هوایی و نخستین فرودگاه ها را خواهیم دید و با چهره هایی روبرو خواهیم شد که  بشریت را در مسیر  نوینی قرار داده اند. امروز اما پس از گذشت بیش از یک قرن از نخستین پرواز ها بر فراز آسمانی که دست نیافتنی به نظر می رسید، جهان ما متحول شده است. امروز یکی از ارزشمند ترین عناصری که برای بهبود تجارت بین الملل در دست داریم، ترابری هوایی و یا حمل و نقل هوایی است. جالب است بدانید نخستین هواپیما در 1903 میلادی اختراع شد و 22 سال پس از آن، نخستین پرواز بر فراز آسمان ایران رقم خورد. حمل و نقل بین المللی، شیوه های گوناگونی دارد اما استفاده از این شیوه خاص، همگام با سرعت بالا و ایمنی بسیار پیش می رود. آشکار ترین مشخصه این شیوه در برابر سایر روش ها، زمان ارسال انواع محموله است. بخش عظیمی از گسترش تجارت بین الملل، بر اساس همین شاخصه روی داده است. ترابری هوایی تجربه ای جذاب و ایمن است که برای انواع کالا کاربرد دارد؛ به ویژه اگر زمان نگهداری از آن کالا محدود باشد.

مهم ترین مزایای حمل و نقل هوایی:

✔️ مسافت های طولانی و زمان کوتاه؛ حمل بار به وسیله هواپیما می تواند کوتاه ترین شیوه در میان تمام انواع حمل و نقل باشد. تصور کنید مرسولات شما از هند به سوی اروپای غربی می روند. حمل و نقل زمینی، ریلی یا دریایی چالش بسیاری دارد. اما مسیر هوایی مطلوب ترین رویکرد شما خواهد بود.

✔️ امنیت و آسودگی خیال شما؛ آسیب های احتمالی به حداقل خواهند رسید. چرا که همه چیز در شرایط مطلوب قرار دارد. بنابراین اگر کالای شما نسبت به نوسانات، رطوبت و…حساس باشد، بهترین انتخاب شما پرنده های فلزی هستند.

✔️ زیر ساخت هایی در میان ابر ها؛ حمل و نقل هوایی نیازی به ساخت راه ها و بزرگراه هایی برای تردد هواپیما ندارد. بنابراین بسیاری از هزینه های این شیوه کاهش پیدا خواهند کرد.

✔️ فارغ از موانع؛ هیچ مانعی نمی تواند محموله شما را دچار توقف کند. هیچ کوه و دریایی در مسیر این محموله وجود ندارد. بنابراین مسیری مستقیم را سپری خواهد نمود.

آیا معایب حمل و نقل هوایی را می شناسید؟

معایب حمل و نقل هوایی

✔️ تراژدی های پر خطر؛ همیشه این امکان وجود دارد که یک هواپیمای باری دچار سانحه ای شود که در کنار خدمه پرواز، مرسولات نیز دچار آسیب بشوند. اگر چه خطرات این چنینی وجود دارند اما به مرور زمان ایمنی ترابری هوایی بهبود یافته است.

✔️ صرفه اقتصادی؛ شاید به آسانی بتوان گفت که این شیوه هزینه هایی به مراتب بیش از سایر شیوه ها خواهد داشت. بنابراین در صورتی که سرعت تحویل محموله در اولویت نباشد می توانید از شیوه های ارزان تری مانند حمل و نقل دریایی استفاده کنید.

✔️ شرایط آب و هوایی؛ گاهی اوقات شرایط جوی سبب می شود پرواز ها با تاخیر انجام شوند. بنابراین امکان دارد محموله هایی که زمان نگهداری از آن ها محدود است در این مواقع دچار آسیب گردند.

صادرات و واردات هوایی

حمل بار هوایی، وسعت بسیاری در سراسر جهان دارد و امروز محدودیت های اندکی در این زمینه وجود دارند. بنابراین این شیوه برای انتقال کالای صادراتی که اغلب ارزش مادی بالایی دارند بسیار مناسب است. این دسته از محصولات مجوز گمرک کشور و ارسال به کشور مقصد را دریافت نموده اند. تنوع بالایی از انواع کالا در این میان می گنجند.

انواع کالای مناسب برای حمل و نقل هوایی:

کالای مناسب برای حمل و نقل هوایی
  1. حمل وجابه جایی حیوانات
  2. انواع کالای حجیم، سنگین و سبک
  3. محصولات دارای تاریخ انقضا و فاسد شدنی
  4. انواع کالای خطرناک و دارای حساسیت
  5. کالاهای دارای شرایط عادی
  6. لوازم الکترونیک و محصولات خانگی
  7. لوازم ساختمان
  8. محصولات لبنی، گوشت، سبزیجات، صیفی جات و…

انواع حمل بار هوایی:

  1. کارگو
  2. فریت

روش نخست، شیوه ای مناسب برای حمل بار بین المللی است و هزینه های مناسبی هم در پی خواهد داشت. در این روش تمامی استاندارد ها برای تامین ایمنی بار مطابق با قوائد بین الملل اعمال خواهند شد. هم چنین دومین شیوه بیشتر برای حمل و جا به جایی کالای مربوط به مسافران هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

حمل و نقل هوایی؛ جذاب، ایده آل و پرسرعت

حمل و نقل هوایی

صنعت حمل و نقل بین المللی، طی سال های گذشته با استفاده از امکانات نوین و متود های پیشرفته، رشد روزافزونی را تجربه نموده است. ارسال محموله های ارزشمند بر اساس استاندارد ها و  قوانین بین الملل صورت می گیرد و شیوه ای متناسب با طیف گسترده ای از محصولات است. امروز در ایران زیبای ما نیز این امکان به وجود آمده است تا مخاطبان تجارت بین الملل و حمل کالاهای معمولی، از این شیوه سریع و ایمن بهره گیرند.

دریا زمین اروند، به وسعت آسمان

دریا زمین اروند، تیم ارائه دهنده تمامی خدمات حمل بار بین المللی است که نه تنها در راستای پیشرفت این صنعت گامی اساسی برداشته است، بلکه در راستای بهبود الگوهای داخلی حرکت می کند. خدمات ما بر اساس کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و بهبود ایمنی بنا شده اند. شما می توانید از طریق تلفن های تماس با مشاوران متخصص دریا زمین اروند در ارتباط باشید. هم چنین با تکمیل فرم درخواست خدمات؛ مستقیما با کارشناس منحصر با کالا و خدمات مورد نظر خود در ارتباط خواهید بود.