میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

حمل و نقل فله چیست؟

حمل و نقل فله به حمل و نقل مقادیر زیادی کالا اطلاق می شود که بدون بسته بندی بر روی کشتی های حمل و نقل بارگیری می شوند. این کالاها در انبار یک کشتی (فضایی برای حمل بار در محفظه کشتی) قرار می گیرند. به عنوان مثال، فرض کنید محموله بزرگی از غلات دارید که باید از آفریقا به آلمان منتقل شود. دانه ها باید مستقیماً با استفاده از جرثقیل یا تجهیزات دیگر در انبار کشتی بارگیری شوند. محموله های فله در کشتی های فله بر مخصوص ساخته شده انجام می شود که برای انتقال این کالاها به سراسر جهان طراحی شده اند. حمل و نقل فله زمانی استفاده می شود که شما مجبور به حمل و نقل محموله های بزرگ با کشتی های فله بر هستید که می توانند سفرهای طولانی در سراسر اقیانوس داشته باشند، بنابراین برای محموله های موجودی به موقع ایده آل نیستند.

حمل و نقل فله چگونه کار می کند؟

حمل و نقل فله در سه مرحله انجام می شود: ذخیره سازی، بارگیری و تخلیه.

✔️ ذخیره سازی بندر – کالاهای فله شما در بنادری که از آنجا حمل می شوند ذخیره می شوند. این به این معنی است که کالاهای شما تا زمان ارسال آنها در یک مرکز بندری باقی می مانند.

✔️ بارگیری بر روی کشتی ها – پس از رسیدن کشتی، محموله فله شما توسط یک جرثقیل بزرگ یا تسمه نقاله یا سایر حالت ها در انبار کشتی بارگیری می شود.

✔️ تخلیه در بندر مقصد- هنگامی که محموله شما به مقصد رسید، کالاهای شما برای آخرین مرحله تحویل بر روی کامیون ها بارگیری می شود.

چه چیزی قیمت حمل و نقل عمده را تعیین می کند؟

هنگامی که صحبت از حمل و نقل فله می شود، نرخ کرایه حمل معمولاً به دلار به ازای هر تن بار محاسبه می شود. به عنوان مثال، نرخ حمل و نقل فله برای حمل زغال سنگ از اندونزی به هند تقریباً 20 دلار آمریکا در هر تن متریک خواهد بود. قیمت محموله های عمده به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

4 عامل بر قیمت ها تأثیر می گذارد که به شرح زیر است:

1-  اندازه و وزن حمل و نقل – هر چه محموله فله شما بزرگتر و سنگین تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

2- مسافت طی شده- در اینجا مجدداً هر چه محموله فله برای رسیدن به مقصد طولانی تر باشد، گران تر خواهد بود.

3- کلاس حمل و نقل – این به عواملی مانند تراکم و ارزش محموله فله، یعنی میزان آسیب پذیری اقلام شما و ویژگی های حمل و نقل محصول توجه می کند. کالاهای ظریف و با ارزش معمولاً طبقه بندی حمل و نقل بالاتری دارند، بنابراین نرخ حمل و نقل بالاتری دارند.

4- وزن ابعادی- وزن ابعادی یک فرمول استاندارد است که چگالی محموله را برای تعیین هزینه های حمل و نقل در نظر می گیرد. به عنوان مثال، کالاهایی که وزن سبکی دارند اما فضای زیادی را اشغال می کنند، با وزن ابعادی شارژ می شوند. تعداد زیادی بالش نمونه خوبی در اینجا برای محموله ای است که می تواند با وزن ابعادی شارژ شود.

مزایای حمل و نقل عمده

حمل و نقل فله فرآیندی است که از طریق آن روزانه میلیون ها کالا در سراسر جهان حمل می شود. اگر مقدار زیادی کالا برای حمل و نقل فله دارید، می تواند برای شما مفید باشد. به طور عمده، حمل و نقل فله می تواند برای اقلام صنعتی یا کشاورزی فله مانند ذرت، گندم، سنگ آهن و زغال سنگ بسیار مفید باشد. این شکل از حمل و نقل می تواند به بسیاری از کسب و کارها کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که موجودی چرخه آنها (بخشی از موجودی که فروشنده برای انجام سفارشات فروش منظم طی می کند) مراقبت می شود. حمل و نقل انبوه نیز یک راه حل برجسته و کم هزینه برای حمل و نقل تجارت الکترونیکی برای کسانی است که عمده فروشی میکنند.

ارسال فله چیست؟

در مورد حمل و نقل عمده صحبت های زیادی شده است، اما ارسال فله بدون ارسال عمده امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، حمل و نقل فله چیست؟محموله های فله چیزی نیست جز محموله ای که مستقیماً در انبار کشتی بارگیری می شود، بدون اینکه بسته شود. بر خلاف سایر اقلامی که در بسته‌ها یا کانتینرهای جداگانه ارسال می‌شوند، محموله‌های عمده به صورت آزاد و بدون بسته‌بندی ارسال می‌شوند. بیایید با تفکیک بیشتر به درک بهتر این موضوع کمک کنیم. کالاها را می توان به 2 نوع طبقه بندی کرد:
1. محموله عمومی: کالاهایی که به صورت بسته یا کانتینر حمل می شوند و کل بار بر حسب واحد محاسبه می شود.
2. محموله فله: کالاهایی که در مقادیر زیاد و بدون بسته بندی یا بسته بندی حمل می شوند. محموله با استفاده از اندازه گیری حجم یا جرم اندازه گیری می شود. بنابراین، محموله فله، محموله فله ای است که از مکانی به مکان دیگر حمل می شود و مستقیماً در یک کشتی حمل و نقل بارگیری می شود.

انواع کالا برای ارسال با حمل عمده

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی بیندازیم که چه نوع کالاهایی را می توان از طریق حمل و نقل فله حمل کرد. در عمل هزاران کالا وجود دارد که می توان آنها را به صورت عمده حمل کرد. اما معمولاً به صورت فله خشک و فله مایع طبقه بندی می شوند. این دو گروه به روش های مختلف حمل و بارگیری می شوند و در حمل و نقل فله بسیار رایج هستند.

فله خشک

ذخیره سازی این کالاها شامل استفاده از تسمه نقاله، جرثقیل، قیف یا سیلو است. حجم جامد می تواند شامل محموله هایی مانند غلات، زغال سنگ و مواد معدنی مختلف مانند مس، سنگ آهک، پلاستیک و اقلام چوبی باشد. این کالاها با استفاده از کشتی های فله (کشتی های بزرگ که برای حمل حجم جامد طراحی شده اند) حمل می شوند. این کریرها از یک عرشه در حال اجرا با چندین دریچه تشکیل شده اند.

فله مایع

از ایستگاه های پمپاژ و خطوط لوله برای بارگیری و تخلیه این مواد مایع در تانکرها برای حمل و نقل استفاده می شود. مایعاتی که می توانند به صورت فله ای حمل شوند می توانند از نیتروژن مایع گرفته تا گاز طبیعی و نفت و روغن های پخت و پز متغیر باشند. تانکرها (کشتی هایی که برای حمل محموله های فله مایع استفاده می شوند) با بدنه دوبل طراحی شده اند تا ساختار خود را تقویت کنند تا بتوانند تن ها وزن مرده را حمل کنند.

دریا زمین اروند؛ ارائه دهنده مشاوره تخصصی در زمینه حمل و نقل فله از ایران به سراسر جهان…