میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

حمل و نقل زمینی

 در حدود پانصد سال پیش از میلاد، داریوش هخامنشی نخستین شاهراه بین المللی در جهان را افتتاح نمود. حمل بار به وسیله راه های زمینی را می توان قدیمی ترین شیوه جا به جایی دانست. این شیوه زمانی به وسیله اسب و زمانی به وسیله کامیون ها انجام شده است. ترابری زمینی، به معنای انتقال محموله و کالاهایی متنوع به آن سوی مرز های یک سرزمین است. گرچه در محدوده داخلی هرکشور نیز این واژه مفهوم گسترده ای دارد. اما آیا می دانید چرا حمل و نقل زمینی را شیوه ای ایده آل و جذاب می دانیم؟ تا به حال در بزرگراه ها شاهد حرکت کامیون های بزرگ بوده اید؟ خودرو های مخصوصی که گاهی خودرو های کچک تر، گاهی تنه درختان و گاه حیوانات را انتقال می دهند. این شیوه را می توان سریع و مقرون به صرفه دانست. در اواخر قرن نوزدهم میلادی، نخستین نمونه مدرن حمل و نقل زمینی به وسیله خودرو های ویژه در کشور آلمان افتتاح شده است. تا به امروز، صنعت ترابری زمینی در سراسر جهان گسترش یافته است و امکان ارسال محموله به هر گوشه و کناری از کره خاکی وجود دارد.

مزایای حمل و نقل زمینی چیست؟

✔️ سرعت بالای ترابری زمینی برای هر نوع محموله ای وسوسه برانگیز است
✔️ امکان ارسال تنوعی گسترده از انواع کالا
✔️ هزینه های ایده آل و متناسب برای تجارت بین المللی
✔️ امکان جا به جایی کالاهایی در حجم زیاد و ابعاد بزرگ
✔️ ایمنی این شیوه در برابر تمامی انواع حمل و نقل بین المللی از جمله حمل و نقل دریایی بیشتر خواهد بود
✔️ فرآیند انتقال بار به کامیون و یا تخلیه، با سرعت بالایی انجام خواهد شد
✔️ این شیوه از کیفیت حمل بالایی برخوردار است
✔️ متناسب با نقاطی از جهان که مسیری برای شیوه های دیگر در آن ها وجود ندارد
✔️ امکان ارسال کالا به شیوه درب به درب و یا انبار به انبار
✔️ ایده آل برای کالای حساس به ضربه و نوسانات

مهم ترین معایب حمل و نقل زمینی!

✔️ این شیوه برای مسیر های بسیار طولانی، پروسه ای به نسبت بلند را از سر خواهد گذراند. بنابراین در شرایطی که مسیر جاده ای زمان بر باشد و زمان تحویل محموله ارزشمند؛ می توان از شیوه های سریع تری هم استفاده نمود.
✔️ شرایط جوی دشوار می تواند این شیوه را با تاخیر روبرو سازد.
✔️ افزایش هزینه های جانبی در شرایطی که مسیر طولانی باشد.
✔️ در ارسال بار به این شیوه ممکن است با محدودیت هایی روبرو شویم. برخی از انواع کالا را نمی توان به وسیله ترابری زمینی ارسال نمود.

بارنامه حمل و نقل زمینی

ارسال محموله در هر شیوه ای نیاز به نوعی بارنامه ویژه دارد که همه اطلاعات در آن قید شده باشد. بارنامه حمل بار به شیوه زمینی، توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ترابری، سفارش دهنده و گیرنده بار امضا شده است. در این سند تمامی اطلاعات مربوط به محموله با جزئیات آن ذکر شده است. بنابراین می توان شرایط نگهداری مناسب را فراهم نمود و تجهیزات مطلوب را به کار گرفت. این سند امروزه به شیوه آنلاین نیز صادر می شود.

انواع کالای مناسب برای ترابری زمینی:

1. ارسال انواع کالا در حجم متنوع، سبک و سنگین

2. ارسال کالاهایی که ممکن است در خطر فاسد شدن باشند

3. حمل تجهیزات و ابزار ها

4. ارسال انواع مواد اولیه

5. انتقال محصولاتی از متریال مختلف

6. حمل محصولات خطرناک و نیازمند به مراقبت
دریا زمین اروند، متخصص در ارائه خدمات حمل و نقل زمینی، همواره تلاش دارد تا برترین تجهیزات را در این مسیر به کار گیرد. در کنار ما، مسیر های بین المللی از ایران به سراسر نقاط جهان و بالعکس، در مقابل شما قرار خواهند داشت. مشاوران ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در زمینه حمل و نقل بین المللی خواهند بود.

برای حمل و نقل جاده ای به این عناصر نیاز داریم

فرآیند حمل و نقل جاده ای از سنجش محصولات به شیوه تخصصی آغاز می شود. بنابراین ابتدا کارشناسان به بررسی کالا و شرایط نگهداری از آن می پردازند. سپس نوع کامیون متناسب با کالا، بر مبنای نیاز ها و شرایط ویژه فرد یا شرکت سفارش دهنده انتخاب می شود. پس از آن بیمه نامه باربری و در نهایت بارنامه صادر خواهند شد.

عناصر لازم حمل و نقل زمینی

انواع کامیون و هزینه های حمل و نقل جاده ای:

✔️ کامیون های حمل انواع اتومبیل

✔️ کامیون یخچل دار

✔️ کامیون کفی

✔️ کامیون روباز

✔️ کامیون هایی برای محصول فله ای

✔️ کامیون های دارای مخرن

✔️ کامیون مناسب کالای حجیم

هزینه های مربوط به این شیوه از حمل بار، شامل هزینه های مربوط به خودرو، هزینه های مربوط به مسیر، عوارض عبور از مرز ها و دستمزد راننده می شوند. هم چنین هزینه هایی مربوط به کیفیت مسیر و جاده نیز  وجود خواهند داشت. برای نمونه ترافیک و یا وضعیت نامناسب جاده می توانند سبب افزایش هزینه ها شوند.

دریا زمین اروند؛ بر جاده های بین المللی

مسیر فعالیت تیم حرفه ای ما، از جاده های ایران زیبا آغاز می شود و سپس به سراسر خاورمیانه می رود. پس از آن از یک سو به خاور دور و از سوی دیگر به اروپا راه خواهیم یافت. در این مسیر به کارگیری افراد متخصص، تجهیزات مدرن، برنامه ریزی مهندسی شده و خودرو مطلوب را در اولویت قرار داده ایم. در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ پرسش های خود دارید، می توانید با مشاوران ما به صورت تلفنی همراه باشید.

z-arvand21