میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

کدام کالا را به وسیله حمل و نقل دریایی ارسال کنیم؟

آیا مسیر فعالیت شما با مسیر جذاب صادرات و واردات کالا همسو شده است؟ مهم ترین دلیل وجود مفهومی به نام حمل و نقل کالا، نیاز به جا به جایی محموله ها و محصولات مختلف در جهان است. امروز، بزرگ ترین نام های حوزه حمل و نقل بین المللی، با ناوگان های مجهز به وسایل نقلیه مدرن و با استفاده از نیروی متخصص، تلاش دارند تا سود خوبی از این فعالیت به دست آورند. در کشور ما نیز پتانسیل بالایی برای حمل کالا وجود دارد. امروز امکان استفاده از تمامی شیوه های حمل و نقل را داریم. حمل و نقل دریایی با استفاده از آب های شمال و جنوب ایران امکان پذیر است. با استفاده از ناوگان هوایی خود می توانیم کالاهایی را به سراسر فرودگاه های جهان انتقال دهیم و با استفاده از حمل و نقل زمینی می توانیم به اروپا و آسیا راه یابیم. هم چنین حمل و نقل ریلی از دیگر شیوه های مهم و ارزشمند هستند که در داخل ایران کارایی بسیاری دارند. اما مهم ترین شکل حمل و نقل در جهان امروز که هزینه ها مهم هستند، حمل و نقل دریایی است. اما سوال این است که کدام کالا را به وسیله حمل و نقل دریایی ارسال کنیم؟در ادامه با دریا زمین اروند همراه باشید.

چرا حمل و نقل دریایی اهمیت دارد؟

نرخ حمل و نقل دریایی و جا به جایی بار طی مدت زمان طولانی ثابت و مناسب بوده است.

◽ این شیوه ایمن و قابل اطمینان برای حفظ سلامت کالا است.

◽ انواع کالای بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک را می توان به این شیوه ارسال نمود. همچنین کالاهای سنگین و سبک را به راحتی می توان به داخل کشتی انتقال دارد.

◽ در جهان امروز، کشتیرانی و کشتی سازی با پیشرفت چشمگیری روبرو شده است که امکان حمل دریایی را بهبود بخشیده است.

◽ این شیوه را می توان برای امور صادرات و واردات کالا مورد استفاده قرار داد.

بنادر تجاری بزرگ و مجهزی در سراسر کشور های جهان ساخته شده اند که امکان توسعه مسیر های تجاری را به وجود آورده اند.

◽ این شیوه نسبت به سایر روش های حمل کالا بسیار ارزان تر است.

امکان حمل مشتقات نفتی از طریق حمل و نقل دریایی!

مهم ترین نکته برای کشور های دارای ذخایر نفتی، امکان انتقال ایمن این دسته از محصولات به وسیله کشتی است. کشور هایی مانند ایران که مهم ترین کالای صادراتی آنان، مشتقات نفتی و مواد شیمیایی هستند، حمل و نقل دریایی یک روش جذاب است. جالب است بدانید که بیشترین حجم صادرات کالای نفتی از ایران به وسیله کشتی های باری به سراسر جهان ارسال می شود. با وجود گسترش و توسعه تجهیزات و امکانات موجود در بنادر ایران، روزانه جایگاه کشور در این حوزه نیز بهبود می یابد. در حال حاضر گرچه هنوز به پتانسیل واقعی کشور در حوزه صادرات کالا دست نیافته ایم، اما جایگاه مناسب و قابلیت های رو به توسعه ای در این زمینه به وجود آمده اند. بندر عباس، بندر بوشهر، بندر شهید رجایی و ..از جمله مهم ترین درگاه های صادرات و واردات کالا به وسیله دریا هستند. گاز، نفت، مایعات شیمیایی و…را می توان با استفاده از کشتی های باری مخصوص مشتقات نفتی از ایران به سراسر جهان ارسال نمود.

آیا می توان بار فله را به وسیله حمل و نقل دریایی ارسال نمود؟

آیا می دانید بار فله چیست؟ بسیاری از انواع کالا نیازی به بسته بندی ندارند و به صورت فله انتقال داده می شوند. خوشبختانه امکان انتقال دادن بار فله ای از ایران به مقصد کشور های جهان و به صورت بالعکس به ایران از سراسر جهان وجود دارد. مهم ترین انواع کالای فله ای محصولات کشاورزی هستند. برای نمونه گندم، ذرت، سویا، چغندر، انواع میوه های خشک، چای و….را می توان به وسیله حمل و نقل دریایی ارسال نمود. این فعالیت نقش عمده ای در صادرات محصولات کشاورزی از ایران دارند. هم چنین انواع محصولات دامی را می توان به صورت فله ارسال نمود. در ادامه نیز می توان به میلگرد، ورق آهنی، نبشی، فولاد و…اشاره نمود. این دسته از محصولات نیز به صورت فله و از طریق مسیر های تجاری دریایی صادر می شوند. صادرات فولاد و آهن از مبدا ایران به مقاصد مختلفی صورت می گیرد.

صادرات کالاهای دکوراتیو ایرانی!

یکی از جذاب ترین کالاهای صادراتی ایران به جهان، کالاهای دکوراتیو تولید داخل هستند. برای نمونه مبلمان ایرانی و اکسسوری های مربوط به دکوراسیون داخلی حجم قابل توجهی از سود صادرات را تامین می کنند. بسیاری از کشور های آسیایی شرق، عرب و آسیای میانه مشتریان کالای دکوراتیو ایرانی هستند. هم چنین کشور های اروپایی، آفریقایی و آمریکایی هم در میان نام های وارد کننده کالای دکوراتیو ایران قرار گرفته اند. در این میان علاوه بر کالا های لوکس، فرش ایرانی، صنایع دستی، ظروف سنتی و…هم سهم بزرگی را بر دوش می کشند. با توسعه هر چه بیشتر خطوط کشتیرانی و تجهیزات حمل و نقل دریایی، امکان صادرات کالای بیشتری فراهم خواهد شد که نقش بسزایی در اقتصاد ملی خواهند داشت.

صادرات زعفران ایرانی

به عنوان مشهور ترین کالای صادراتی ایران به جهان، می توان از زعفران نام برد. این کالای محبوب و با کیفیت ایرانی، امروزه در سراسر جهان مشتریان بزرگی دارد. مهم ترین کشور های اروپایی از آلمان، فرانسه و انگلیس تا مهم ترین سرزمین های شرق و غرب دور، خواستار زعفران درجه یک ایرانی هستند. این ماده تحت شرایط نگهداری خاص و به دور از نفوذ آب و رطوبت در محفظه های ایمن ارسال می شود. علاوه بر زعفران، صادرات آجیل ایرانی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد که ارزش مالی بالایی برای صادر کننده و تولید کننده داخلی به وجود آورده است.

دریا زمین اروند، ارائه دهنده تمامی خدمات صادرات کالا

آیا تمایل دارید در زمینه صادرات و واردات کالا بیشتر بدانید؟ آیا نمی دانید فعالیت های خود را باید از کدام شیوه حمل و نقل ارسال کنید؟ بهتر است از کارشناسان حرفه ای دریا زمین اروند سوالات خود را بپرسید و ابهامات خود را برطرف کنید. ما همواره تیمی متشکل از متخصصان امور اقتصادی و حمل و نقل بین المللی هستیم که تلاش داریم تا با استفاده از تجهیزات نوین و ارتباطات گسترده، خدمتی به ایرانیان عزیز ارائه دهیم.