میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

مهم ترین اقلام وارداتی ایرانی چیست؟

واردات کالا و اقلام مصرفی ایران، از کشور های بسیاری از سراسر جهان انجام می شود. مهم ترین کشور های وارد کننده کالا به ایران طی این سال ها کدامند؟ و سوال اساسی در این است که مهمترین اقلام وارداتی برای ایران چیست؟ باید بدانیم که بدون این واردات، احتمالا صنعت داخلی و تولیدات کشور دچار اختلال خواهند شد. بنابراین واردات، برای کشوری مانند ایران یک عنصر فوق العاده ارزشمند است. واردات کالا و مواد اولیه، همواره بخش عظیمی از تجارت بین المللی کشور ما بوده است. در 3 ماهه نخست سال 1401، کشور ایران تجارت خارجی به ارزش 25.5 میلیارد دلار را تجربه نموده است و این به معنای قدم زدن در مسیر توسعه خواهد بود. اگر قصد دارید تا واردات به ایران را تجربه کنید، بهتر است کالاهای پر سود را بشناسید. در سال 1399، در حدود 4 هزار و 959 قلم کالا وارد کشور شده اند. اما مهمترین اقلام وارداتی کشور چیست؟ در ادامه با دریا زمین اروند همراه باشید. 

مهم ترین کشور های صادر کننده کالا به ایران:

◽ چین

◽ امارات متحده عربی

◽ کره جنوبی

◽ ترکیه

◽ آلمان

بنابراین کشور های آسیایی نقش اساسی در صادرات به ایران را بر عهده دارند. جالب است بدانید تجارت ایران و آلمان طی چند سال گذشته بهبود یافته و در حال توسعه است. همچنین سایر کشور های اروپایی در حال پیوستن به داریه شرکای تجاری بزرگ ایران هستند و این رویداد چندان دور نیست که اقتصاد ایران به این طریق گسترش یابد. 

واردات از آلمان به ایران

واردات از کشور آلمان شامل قوانین و استاندارد هایی است که در حمل و نقل و موارد دیگر باید به درستی رعایت شوند. اگر قصد واردات کالا از آلمان به ایران را دارید، باید بدانید که حمل و نقل بین المللی در ایران به میزانی توسعه یافته است که به راحتی بتوان واردات از اروپا را تجربه نمود. در این مسیر نیاز به دریافت مجوز ها و اسنادی خواهیم داشت که می توانید طی مشاوره تلفنی رایگان از آنها اطلاع یابید. 

کالاهای وارداتی از آلمان

مهم ترین کالای وارداتی از آلمان به ایران:

  1. تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی
  2. دارو 
  3. لوازم خانه و آشپزخانه 
  4. گل های تزئینی
  5. ماشین آلات 
  6. لوازم الکترونیکی و الکتریکی
  7. مواد شیمیایی 
  8. پلاستیک 
  9. کاغذ  
  10. فیبر های دست ساز و…

واردات کالا از امارات به ایران

کالاهای وارداتی از امارات به ایران

حجم واردات از امارات به گونه ای افزایش یافته است که این کشور، تبدیل به مهمترین شریک تجاری ایران در امور واردات شده است. در 4 ماهه نخست سال 1400، بیش از 4 میلیون تن کالا از امارات وارد ایران شده است که بیش از 4 میلیارد و 700 میلیون دلار ارزش داشته است. مهم ترین کالا های وارداتی از دبی شامل انواع لپ تاپ و تبلت، گوشی موبایل، لباس ورزشی، مکمل های ورزشی، انواع انرژی زا، انواع شمش فولاد، شمش آهن، لوکوموتیو دیزلی و برقی، شکر تصفیه شده، دوربین دیجیتالی، تلویزیون، سیگار، تنباکو و…می شوند. 

واردات کالا از کره جنوبی به ایران

جالب است بدانید تجارت ایران و کره جنوبی رو به افزایش و وبهبودی است به طوری که طی سال گذشته حجم واردات ایران از کره جنوبی در حدود 2 برابر شده است.  اما چرا کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین صادرکنندگان در جهان شده است؟ نه تنها ایران، بلکه بسیاری از کشور های آسیایی و اروپایی در لیست مشتریان کره جنوبی قرار گرفته اند. رعایت استانداردها در حمل و نقل بین المللی، کیفیت بالای کالا ها، قیمت مناسب و شرایط ایده آل سبب این رویداد شده است. اگر در حال حاضر کشور ایران هنوز نمی تواند حجم بالایی از کالا و اقلام مصرفی را از کره جنوبی وارد ایران کند، تنها به دلیل سیستم پیچیده گمرکی در این کشور است. اما با این وجود، کره جنوبی یک انتخاب جذاب برای واردات کالا به ایران به شماره می آید و در دوره های زمانی مختلف بالاترین حجم واردات به ایران را داشته است. 

واردات کالا به ایران

مهم ترین اقلام وارداتی از کره جنوبی به ایران:

✔️ خودرو، قطعات خودرو و لوازم جانبی آن ها 

✔️ محصولاتی از آهن و فولاد 

✔️ لوازم خانگی برقی 

✔️ لوازم خانگی غیر برقی

✔️ لپ تاپ، تبلت و قطعات هوشمند 

✔️ تلفن هوشمند و قطعات آن 

✔️ تجهیزات و لوازم مخابراتی 

✔️ دوربین های عکاسی و فیلمبرداری

✔️ لوازم کاربردی در صنعت کشتی سازی

✔️ کشتی های بزرگ و کوچک 

✔️ مواد خام و برخی مواد اولیه برای تولیدات داخلی 

 

واردات از ترکیه به ایران

یکی از مهم ترین دغدغه های تجارت و واردات به ایران، کالاهای محبوب اروپایی و آمریکایی هستند. با توجه به برخی محدودیت ها و تحریم های موجود که نمیتوان آنها را نادیده گرفت، کشور ترکیه قابلیت خوبی در این زمینه دارد. موقعیت جغرافیایی ترکیه و واقع شدن بین آسیا و اروپا، این امکان را برای ایران و سایر کشور های منطقه ایجاد نموده است تا کالای اروپایی و آمریکایی را از طریق کشور ترکیه وارد ایران کنند. واردات و صادرات به ترکیه، یک تجارت بسیار پرسود برای ایرانیان و سایر کشور ها خواهد بود. و این نکته با توجه به افزایش حجم تجارت بین المللی ترکیه قابل توجیه است. 

مشاوره تخصصی صادرات و واردات کالا

مهم ترین اقلام وارداتی از ترکیه به ایران:

◽ انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه

◽ انواع شامپو سر و بدن 

◽ لوازم آرایشی

◽ انواع وسایل برقی از جمله سشوار، خرد کن، لوازم پخت و پز، نوشیدنی ساز و..

◽ تهویه، دستگاه های سرمایشی و گرمایشی

◽ پتو، لحاف، روبالشی، سرویس حوله 

◽ لوستر، پرده، آباژور، آینه، تابلو، تندیس و..

◽ قهوه، بیسکویت، شکلات، تافی، آب نبات 

◽ آدامس، کیک، کلوچه

◽ تجهیزات صنعتی عمومی

◽ قطعات یدکی خودرو 

◽ لاستیک

◽ گرانیت و کاشی

 

واردات کالا از چین به ایران

کالاهای وارداتی از چین به ایران

کشور چین، یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران به شمار می آید و حجم بالایی از صادرات و واردات را با ایران تجربه نموده است. برای واردات کالا از چین، می توان از انواع حمل و نقل بین المللی از جمله حمل و نقل دریایی نیز استفاده نمود. 

 مهم ترین اقلام صادراتی از چین به ایران شامل: 

  • لوازم ساختمانی 
  • ماشین آلات صنعتی 
  • تبلت، لپ تاپ، پاور بانک 
  • لباس کودکانه و..
  • انواع پارچه 
  • مواد اولیه برای تولیدات داخلی 
  • وسایل روشنایی و لامپ
  • لوازم آرایشی و بهداشتی 
  • انواع کاغذ دیواری و…

مهم ترین اقلام صادراتی از چین به ایران شامل:

◽ لوازم ساختمانی 

◽ ماشین آلات صنعتی 

◽ تبلت، لپ تاپ، پاور بانک 

◽ لباس کودکانه و..

◽ انواع پارچه 

◽ مواد اولیه برای تولیدات داخلی 

◽ وسایل روشنایی و لامپ

◽ لوازم آرایشی و بهداشتی 

◽ انواع کاغذ دیواری و…

دریا زمین اروند، ارائه دهنده خدمات حمل و نقل بین المللی، ترانزیت داخلی، خدمات ترخیص کالا و گمرک، همواره در امور صادرات و واردات در کنار شما عزیزان خواهد بود