میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

صادرات و واردات چین

آیا می دانستید که صادرات کشور چین سالانه بیش از 2.5 تریلیون دلار سود برای این کشور به ارمغان آورده است؟ برند های چینی ارزش بسیاری برای این کشور آفریده اند. این کشور خطوط حمل و نقل گسترده ای را به مقصد نقاط دور و نزدیک جهان به وجود آورده است.

سرزمین چین، به عنوان چهارمین کشور پهناور در جهان و با جمعیتی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون نفر شناخته می شود. در زبان ماندارین، چین را با نام پین یین می شناسیم و طبیعت متنوع آن یکی از نکات منحصر آن است. شاید مشهور ترین نکته درباره این کشور زیبای چین با فرهنگی منحصر، یگانه و تاثیر گذار بتواند صادرات و واردات عظیم آن باشد. در بسیاری از نقاط جهان می توانید کالا و محصولاتی را که از کشور چین وارد شده اند را تماشا کنید. بسیار دشوار به نظر می رسد که بتوانیم صادرات و واردات کشور چین را در ذهن بگنجانیم. این کشور بزرگترین حجم تولیدات و صادرات در جهان را دارد و علاوه بر آن، تنوعی بالا از انواع محصولات را در لیست خود قرار داده است. شاید به همین دلیل باشد که چین، بزرگترین و برترین بنادر تجاری در جهان را داراست.  امروز کشور چین، به عنوان یکی از قدرتمندترین سرزمین هایی شناخته می شود که اقتصاد جهان را در دست دارند و می چرخانند. در این مقاله سعی داریم به صادرات و واردات چین بپردازیم. با دریا زمین اروند همراه باشید. 

حمل و نقل بین المللی در کشور چین!

شاید شگفت انگیز باشد که بدانیم، طول بزرگراه های چین، بیش از 85 هزار کیلومتر است و این توسعه ی مسیر ها، سبب شده است تا کشور چین رتبه نخست در طولانی ترین مسیر های زمینی را دارا باشد. بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که حمل و نقل زمینی کالا در داخل چین و یا از کشور چین به سایر کشور ها، پتانسیل بسیاری دارد. علاوه بر این، کشور چین مسیر های آبی، ریلی و هوایی را نیز به شیوه ای منحصر گسترش داده است و با استفاده از تجهیزات دریایی و هوایی مناسب و مدرن، تلاش دارد تا همواره در جایگاه برترین اقتصاد جهان باقی بماند. کشور چین طی 4 دهه، از 1970 تا 2010 میلادی بیش از 954 درصد رشد اقتصادی داشته است. عوامل بسیاری نیز در شکل گیری چین رویدادی نقش داشته اند. اگر در زمان به گذشته سفر کنیم، امکان ندارد ایدئولوژی های سنتی چین را با بازار های مدرن امروزی مشابه بیابیم. انقلاب ها و درگیری های بسیاری رخ داده اند تا امروز، رشد اقتصادی چین یکی از جذاب ترین اتفاقات قرن اخیر باشد. 

5 حقیقت درباره اقتصاد چین:

  1. تعداد میلیاردر های کشور چین از تعداد میلیاردر ها در ایالات متحده بیش تر است و ارقام مربوط به فقیران نیز در برابر ایالات متحده بسیار کمتر است. 
  2. طی دهه گذشته، درآمد هر خانوار در این کشور رشد 400 درصدی داشته است. 
  3. سالانه 73 میلیارد دلار، کالای لوکس توسط چینی ها خریده می شود. 
  4. صادرات و واردات کشور چین برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی با شرایط بسیار جذابی روبرو است. 
  5. علی بابا به عنوان بزرگترین خرده فروشی کشور چین، بیش از آمازون و وال مارت فروش دارد. 

آیا مسیر های حمل و نقل بین المللی چین و جذابیت های آن را می شناسید؟ این کشور کدام نوع کالا را صادر می کند؟ در ادامه با دریا زمین اروند همراه باشید. 

اقتصاد چین

حمل و نقل کشور چین را بشناسید

این سرزمین پهناور، با توسعه راه آهن و خطوط ریلی، افتتاح فرودگاه های بزرگ، راه اندازی مسیر های زمینی و بهبود شرایط حمل و نقل دریایی امروز جایگاهی یکه تاز در حمل و نقل انواع کالا دارد. کالاهای صادراتی چین از محصولات کشاورزی و خودرو تا کالای لوکس و محصولات صنعتی را در برمی گیرد و این حجم بالای تولید، نیازمند شیوه های قدرتمند و تجهیزات به روز برای انتقال و جا به جایی دارند. طول خطوط ریلی این کشور بیش از 79687 کیلومتر است. خطوط هوایی این سرزمین به هر نقطه ای از جهان پرواز دارد و روزانه صد ها هواپیما بر فراز مسیر های پرواز قرار می گیرند. بندر شانگهای چین به عنوان بهترین بندر تجاری جهان شناخته می شود و در جایگاه های بعدی نیز بنادری از این کشور قرار گرفته اند که ظرفیت حمل محموله در آن ها با توجه به تجهیزات مدرن به شدت گسترش یافته است. 

صادرات کشور چین!

صادرات کشور بزرگی مانند چین، کانال های گسترده ای را خلق نموده است. سالانه سودی میان 2.5 تا 2.7 میلیون دلار، نتیجه صادرات محصولات کشور چین است. بیش از 94 درصد از این حجم صادرات به کالاهای صنعتی تولید داخل چین اختصاص می یابد. حجم تولیدات ناخالصی داخل چین یک میلیارد دلار است. مهم ترین کالاهای صادراتی کشور چین را به ترتیب مرور خواهیم نمود. 

اصلی ترین کالای صادراتی چین

  • تجهیزات الکتریکی و ماشین آلات صنعتی
  • تجهیزات هوشمند 
  • ساختمان پیش ساخته و کالاهای مربوط به محیط خانه مانند مبلمان و کالای خواب
  • پلاستیک و فرآورده های پلاستیکی
  • دستگاه نوری، سیستم پزشکی و تجهیزات فنی
  • وسیله نقلیه
  • لباس های دست دوم و فرسوده در کنار منسوجات 

پس از این ها نیز اسباب بازی، آهن، فولاد و کالاهای متفرقه قرار دارند. اصلی ترین فیلد در صادرات کشور چین، تجهیزات الکتریکی و ماشین آلات صنعتی هستند که بیش از 27 درصد از صادرات را بر عهده دارند. 

آمریکا، اصلی ترین بازار برای صادرات کالای چینی

بیش از 16 درصد از حجم صادرات کشور چین به قصد ورود به بازار های ایالات متحده آمریکا ارسال می شود. برای ارسال کالا به سرزمینی که سالانه بیش از 430 میلیارد سود را به همراه دارد، از شیوه های متنوع حمل و نقل کالا استفاده می شود. پس از آمریکا نیز هنگ کنگ در رتبه دوم، ژاپن در رتبه سوم و به ترتیب کره جنوبی و آلمان رتبه های چهارم و پنجم هستند. در سال های متعدد، بسیاری از برند های چینی به عنوان ارزشمند ترین و سودآور ترین برند های بین المللی شناخته شده اند. 

دریا زمین اروند، همراه شما در صادرات و واردات چین

آیا تمایل به واردات کالا از کشور چین دارید؟ چگونه می توانیم بهترین ایده برای انتقال کالا از چین را انتخاب کنیم؟ برای صادرات کالا به چین باید چه مسیری را در پیش بگیریم؟ دریا زمین اروند همواره آماده ارائه مشاوره فوق تخصصی در امور اقتصادی و فرآیند های مربوط به حمل و نقل بین المللی کالا از شیوه های مختلف است. با ما همراه باشید تا بهترین راهکار تجاری را مورد استفاده قرار دهید.