میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

حمل و نقل زمینی و انواع آن

آیا تا به حال برای حمل بار از تجهیزاتی که در بستر جاده ها حرکت می کنند استفاده کرده اید؟ همه ی ما بار ها از انواع امکانات حمل و نقل استفاده کرده ایم. اگر در زمان به گذشته سفر کنیم، شاید تنها حمل و نقل دریایی و زمینی را در خدمت بشریت ببینیم. در زمان های دور، تنها از چهارپایان و انواع گاری برای این فرآیند استفاده می شد در صورتی که امروز روش های حمل بار زمینی تنوع بالایی دارند. برای حمل بار از طریق  روش های زمینی چه امکاناتی در دست داریم؟ آیا در قرن بیست و یکم هنوز هم مانند فیلم های وسترن آمریکایی حمل کالا با چالش های بی نهایت روبرو است؟ باید بدانیم که جهان مدرن همواره در حال طراحی ایده هایی منحصر است. آیا حمل و نقل زمینی و انواع آن را می شناسید؟ در ادامه با دریا زمین اروند همراه باشید.

انواع روش های حمل و نقل زمینی:

  1. حمل و نقل ریلی
  2. حمل و نقل جاده ای

رایج ترین شیوه ی حمل و نقل در مسیر های داخلی در بسیاری از کشورهای جهان، حمل و نقل زمینی است. بهترین شیوه برای انتقال انواع بار و محموله های صنعتی، پزشکی، غذایی و…استفاده از این طریق است. اما اساسی ترین راه برای این شیوه استفاده از حمل و نقل جاده ای است که از آن به عنوان حمل و نقل کامیونی هم یاد می شود. اما تنها کامیون به عنوان ابزار این روش مورد استفاده نیست. بسیاری از انواع خودرو های باری مانند تریلی ها نیز نقش عمده ای در این مسیر دارند. اما آیا دسته بندی دیگری برای حمل و نقل زمینی وجود دارد؟

2 نوع حمل و نقل زمینی در گستره مرز ها:

    1. حمل و نقل داخلی
    2. حمل و نقل خارجی

    همانطور که از نام آن ها نیز مشخص است، حمل بار زمینی به صورت داخلی در داخل مرزهای یک کشور انجام می شود. بنابراین از شهری به سوی شهر دیگر خواهد بود. اما حمل بار زمینی و خارجی به سوی خارج از مرزهای یک کشور خواهد بود. برای نمونه از ایران به اروپا و از اروپا به آسیا نمونه ای از این نوع حمل و نقل بین المللی است.

حمل و نقل ریلی و انواع آن:

حمل کالا و محموله های متنوعی به شیوه ترانزیت ریلی امکان پذیر است. اما هر یک از آن ها نیاز به شرایطی ویژه برای نگهداری دارند. برای نمونه محموله ای از مواد غذایی را باید در دما و میزان مشخصی از رطوبت نگهداری نمود تا فاسد نشوند. بر همین اساس، بسیاری از انواع واگن ها وجود دارند که می توان برای طیف گسترده ای از انواع کالا مورد استفاده قرار دارد. امروز، با پیشرفت طراحی صنعتی و بهبود شیوه های حمل و نقل بین المللی، این امکان وجود دارد که هر کالا را در شرایط مناسبی انتقال داد. به همین دلیل پیش از استفاده از شیوه های مختلف، بهتر است با کمک مشاوران و متخصصان فعال در این زمینه، بار خود را به خوبی بررسی کنید تا بهترین رویکرد حمل و نقل را مورد استفاده قرار دهیم.

انواع واگن های مورد استفاده در صنعت ترانزیت ریلی:

  •       واگن یخچالی؛ مناسب برای کالای فاسد شدنی
  •       واگن مخزن دار؛ این واگن ها در واقع مخازنی در شکل و اندازه واگن قطار هستند
  •       واگن دارای سقف؛ این واگن ها مشهور به واگن جعبه ای و کاملا پوشیده هستند
  •       واگن مسطح؛ مناسب برای حمل کانتینر و یا کالای عظیم الجثه مانند خودرو و قطعات
  •       واگن های کوتاه و بلند؛ از واگن های لبه کوتاه اغلب برای حمل مصالح و آهن آلات و از واگن های لبه بلند اغلب برای کالای صنعتی و مواد معدنی استفاده می شود
  •       واگن فله بر؛ مناسب برای کالایی که نیاز به بسته بندی ندارد و به صورت فله ارسال می شود

چرا انواع حمل و نقل زمینی را ایده ای مناسب می دانیم؟

مهم ترین مزایای استفاده از انواع حمل و نقل زمینی، هزینه بسیار مناسب آن است. انواع شیوه های ترانزیت تریلی و ترانزیت جاده ای را می توان برای طیف گسترده ای از کالا مناسب دانست. هزینه های این نوع ترانزیت در برابر سایر شیوه ها به شدت مناسب است.

کالاهایی متناسب با حمل و نقل زمینی:

  •       سانتریفیوژ های پزشکی، تجهیزات اتاق عمل و لوازم دارویی
  •       تجهیزات رستوران و آشپزخانه
  •       تجهیزات و متریال صنعتی
  •       سیمان ارتوپدی و ایمپلنت
  •       سولوشن، پمپ هوا، سیلندر پیستونی، پرسر سوئیچ فشار بالا و فشار پایین
  •       و….

آیا نیاز به خدمات گسترده و پیشرفته حمل و نقل زمینی دارید؟ دریا زمین اروند، مجموعه ای منحصر و مدرن است که بر اساس تجربه ی دهه های متوالی فعالیت می کند. شما می توانید بدون الزامی به همکاری، از مشاوره رایگان متخصصان ما استفاده کنید.

حمل و نقل زمینی آبی؛ دیگر انواع حمل و نقل زمینی

آیا به این نکته توجه نموده اید که در بسیاری از محیط ها امکان حمل و نقل دو طرفه وجود ندارد؟ در این مسیر از حمل و نقل زمینی آبی استفاده می شود. این شیوه یکی از اساسی ترین انواع ترانزیت زمینی است. پس از حمل و نقل ریلی و حمل و نقل جاده ای، این گزینه را می توان سومین دسته دانست. از این روش برای جا به جایی حجم بالایی از بار و یا تعداد زیادی از مسافران استفاده می شود.

برای حمل و نقل زمینی از چه خودروهایی استفاده می شود؟

انواع کامیون در اندازه های بزرگ و کوچک با پتانسیل متنوع، انواع تریلی با حجم بار متنوع و انواع خودروهایی که امکان بارگیری را دارند در این پروسه حضور خواهند داشت. امروز حمل بار حتی با انواع خودرو ها در سطح جاده ها انجام می شوند. پیشرفت هایی در این زمینه وجود داشته اند که به گونه ای روز افزون در حال بهبود شرایط حمل و نقل جاده ای هستند. برای نمونه استفاده از سیستم ها مدیریت ناوگان حمل و نقل و استفاده از GPS می تواند عملکرد حمل و نقل را به شدت بهبود ببخشد.

دریا زمین اروند؛ ارائه دهنده مدرن ترین خدمات حمل و نقل زمینی

شرکت دریا زمین اروند، یکی از بزرگ ترین و تخصصی ترین مجموعه های ارائه دهنده تمامی انواع خدمات حمل و نقل بین المللی در ایران است. ما تلاش نموده ایم تا مسیر های نوین را رو به سوی اقتصاد داخلی کشور عزیزمان بگشاییم. در مسیر این هدف نیز از برترین سیستم ها و تجهیزات روز بهره گرفته ایم. آیا شما نیازی به مشاوره حمل و نقل بین المللی دارید؟ همین حالا بدون هیچگونه الزامی به همکاری از مشاوره رایگان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین و تلفنی دریا زمین اروند!

شرکت دریا زمین اروند، یکی از بزرگ ترین و تخصصی ترین مجموعه های ارائه دهنده تمامی انواع خدمات حمل و نقل بین المللی در ایران است. ما تلاش نموده ایم تا مسیر های نوین را رو به سوی اقتصاد داخلی کشور عزیزمان بگشاییم. در مسیر این هدف نیز از برترین سیستم ها و تجهیزات روز بهره گرفته ایم. آیا شما نیازی به مشاوره حمل و نقل بین المللی دارید؟ همین حالا بدون هیچگونه الزامی به همکاری از مشاوره رایگان استفاده کنید.