میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

حمل و نقل ریلی

در میانه قرن نوزدهم میلادی، نخستین لوکوموتیو و پس از آن نخستین ریل آهن در جهان اختراع شدند و از این زمان بود که صدای سوت قطار ها در خواب پل ها پیچید. اما امروز، قطار ها نیز تحت تاثیر تکنولوژی مدرن و فناوری قرار گرفته اند. تمدن بشری، بر اساس همین شاخصه ها و تجهیزات مدرن، شکوفایی منحصری را تجربه نموده است. خدمات حمل و نقل بین المللی، با تکیه بر حمل و نقل ریلی به نقاط بسیاری از جهان گسترش یافته است. در مسیری که امکان تردد خودرو یا عبور کشتی ها وجود ندارد، ریل آهن توانسته تجارت بین المللی را رونق بسیاری ببخشد. پوشش ریلی گسترده در جهان و جایگزینی سیستم های الکترونیکی با سیستم های کلاسیک نیز فرآیندی خاص در این مسیر بوده است. حمل بار ریلی، به معنای انتقال محموله به واگن های قطار باری و انتقال آن ها به نقاط مختلف در جهان است. شبکه ریلی نیز با پیشرفتی روز افزون در میان کوه ها و دشت ها امتداد یافته است.

مهم ترین مزایای حمل و نقل ریلی

✔️ سرعت مناسب؛ انواع قطار باری، می توانند با سرعتی بسیار ایده آل در امتداد ریل آهن حرکت کنند. امکان حرکت نمودن بدون آن که نیازی به توقف در مسیر باشد نیز برای قطار باری وجود دارد.

✔️ سازگاری با محیط زیست؛ میزان آسیب قطار ها به طبیعت در برابر سایر روش های حمل و نقل بسیار ناچیز است. به گفته آمار های جهانی، حمل و نقل ریلی یک ششم کمتر از حمل و نقل جاده ای انرژی مصرف می کند.

✔️ سوخت های غیر فسیلی؛ یکی از جذاب ترین نکات مربوط به حمل بار ریلی، امکان استفاده از سوخت های غیر فسیلی است. بنابراین می توان میزان استفاده از منابع طبیعی را کاهش داد.

✔️ ارزان ترین شیوه؛ به گفته بسیاری از متخصصان، استفاده از حمل و نقل ریلی می تواند به عنوان ارزان ترین شیوه حمل و نقل بین المللی شناخته شود.

✔️ بالاترین امنیت؛ جا به جایی مرسولات با استفاده از قطار ها، بالاترین میزان امنیت در میان شیوه های حمل و نقل را داراست. در طول زمان کم ترین میزان خسارت به این دسته از مرسولات وارد شده است.

معایت حمل و نقل ریلی را بشناسید:

معایت حمل و نقل ریلی

✔️ عدم انعطاف پذیری؛ قطار ها اصولا بر اساس برنامه ای مشخص و بدون امکان تغییر حرکت می کنند. هم چنین در بستری از راه هایی سفر می کنند که ثابت خواهند بود. بنابراین امکان تغییر مسیر و یا انتقال به مقصدی که شبکه ریلی در آن وجود ندارد را نخواهند داشت.
✔️ نیازمند به حمل و نقل زمینی؛ امکان انتقال درب به درب در این شیوه وجود ندارد. پس از انتقال محموله به مقصد، می توان از کامیون برای انتقال به درب خانه یا انبار استفاده نمود.
✔️ عدم تناسب با مسیر کوتاه؛ این شیوه از حمل و نقل بین المللی برای حمل کالاهای بزرگ و حجیم به سوی مقصدی نسبتا طولانی و یا طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. در غیر اینصورت صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

چرا حمل و نقل ریلی شیوه ای ایده آل است؟

حمل و نقل ریلی

درگیری نیروی انسانی در این شیوه به نسبت کاهش پیدا نموده است. در حالی که کیفیت حمل کالا افزایش چشمگیری داشته است. مصرف سوخت ترابری ریلی در برابر سایر شیوه ها کاهش یافته است. ایمنی کالا در این شیوه در برابر آسیب ها و نوسانات وارده بسیاری ایده آل است. بر همین اساس از حمل بار با استفاده از قطار، به منظور اهداف تجاری استفاده بسیاری می شود.

بارنامه ریلی چیست؟

بارنامه ریلی

بارنامه ها اسنادی معتبر هستند که تمامی اطلاعات مربوط به محموله، فرستنده و گیرنده را در خود جای داده اند. با استفاده از این بار نامه می توانید محموله خود را پیگیری کنید و راه آهن و یا شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل موظف خواهند بود بار شما را به سلامت به مقصد مورد نظر برسانند.

دریا زمین اروند؛ بر بستر ریل آهن

گسترش تجارت و پیوستن به عرصه وسیع صادرات و واردات، بدون استفاده از حمل و نقل ریلی امکان پذیر به نظر نمی رسد. دریا زمین اروند سعی دارد تا با استفاده از متود های به روز، قیمت هایی استثنائی و خدماتی ایده آل؛ مسیری هموار در برابر روی شرکت ها و برند های ایرانی قرار دهد. خدمات حمل و نقل ریلی، بر مبنای تجربه ی چندین دهه متوالی و با تکیه بر دانش متخصصان ما به شیوه ای مدرن و قابل اعتماد به مخاطبان گرامی ارائه خواهند شد.