میدان آرژنتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان 18، پلاک 10، طبقه سوم، واحد 6

بهترین فرودگاه‌های جهان را بشناسید!

در سال 1908 میلادی، نخستین طراحی ها از نخستین دست ساخته های بشر به نام هواپیما در آسمان جهان به پرواز درآمدند و طی سال ها تغییرات تکنولوژیک و تحولات فیزیکی، به شکل هواپیمای امروزی ظاهر شدند. در قرن بیست و یکم اما، ارزشمند ترین عنصر برای انتقال انسان و حمل کالا از نقاط مختلف جهان به مقاصد متنوع، صنعت هواپیمایی است. صنعتی که سود بسیار بالایی دارد و یکی از جذاب ترین شیوه های سفر و حمل و نقل بین المللی به شمار می آید. اگر قصد داشته باشید مومیایی پادشاهان مصر یا نقاشی های لئوناردو داوینچی را از نقطه ای به نقطه ای دیگر حمل کنید، حمل و نقل هوایی بهترین و تنها شیوه خواهد بود. در صنعت عظیم حمل و نقل نیز استفاده از این شیوه برای کالاهایی با ارزش مادی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا بزرگ‌ترین و بهترین فرودگاه‌های جهان را می شناسید؟ در ادامه با دریا زمین اروند همراه باشید.

فرودگاه ها، عاملی در رشد اقتصاد بین الملل

زمانی حدود 70 سال پیش، نخستین پرواز های هوایی با هدف انتقال بار از نقطه ای به نقطه ای دیگر برای نخستین بار رخ داده است. امروز، بزرگترین هواپیما های باری جهان، در میان عجایب قرن اخیر قرار دارند. عظمت این هواپیما ها شگفت انگیز است. اگر نگاهی به فرودگاه های عجیب و خاص در جهان بیاندازید، در خواهید یافت که هر سرزمینی امروز دارای ده ها و صداها فرودگاه و باند پرواز است. نگاهی به تصاویر فرودگاه بارا در اسکاتلند بیاندازید. باند پروازی در میان ساحل و جنگل و دریا که نیاز اساسی در زندگی بشر مدرن را نمایش می دهد. فرودگاه دن موئنگ تایلند نیز در میان جالب ترین فرودگاه های جهان قرار دارد که متعلق به خاندان سلطنتی است. در ادامه به معرفی برترین فرودگاه های جهان خواهیم پرداخت.

1. فرودگاه بین المللی دبی، نخستین فرودگاه دبی

فرودگاه دبی

OMDB، یکی از سازه های جذاب دبی، با نام فرودگاه DXB است. این فرودگاه 3 باند پرواز دارد و ترمینال شماره 3 آن به عنوان دومین سازه بزرگ جهان از نظر مساحت شناخته می شود. هم چنین این محیط ظرفیت بیش از 75 میلیون مسافر در سال را داراست. این مرکز برای حمل مسافران و حمل و نقل بین المللی کالا ارزش بسیاری دارد و پر ترافیک ترین فرودگاه جهان نیز هست. این فرودگاه در میان پر سود ترین و موثر ترین فرودگاه ها در پروسه حمل و نقل شناخته می شود.

2. فرودگاه هیترو لندن، پر ترافیک ترین فرودگاه اروپا

London Heathrow Airport، معمولا با نام هیترو شناخته می شود. این فرودگاه به عنوان پر رفت و آمد ترین فرودگاه در بریتانیا و اروپا شناخته می شود. همچنین عنوان ششمین فرودگاه پر رفت و آمد نیز از آن این فرودگاه شده است. و این عنوان به دلیل حجم مسافران است. گرچه حجم بالایی از حمل و نقل هوایی کالا نیز در این فرودگاه به وقوع می پیوندد. جالب است بدانید به عنوان یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین مراکز پرواز در جهان، این فرودگاه در 84 مسیر هوایی، به 184 نقطه مختلف پرواز دارد.

3. فرودگاه بین المللی پکن، پررفت و آمد ترین مرکز هوایی چین

فرودگاه پکن

Beijing Capital International Airport ، این مرکز پرواز، یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور چین به شمار می آید. شهر پکن به عنوان یکی از مهم ترین شهر های تجاری در جهان، سالانه حجم بالایی از مسافران و کالا را به سراسر جهان انتقال می دهد. 3 ترمینال این فرودگاه در میان پر تردد ترین ترمینال های جهان قرار دارند. امکانات گسترده ای از جمله حمل و نقل مسافران به وسیله مترو، اتوبوس و..در کنار تعداد بالای مراکز خرید و غذاخوری در آن قرار دارند. این فرودگاه پرواز های داخلی و بین المللی بسیاری را در خود گنجانده است.

4. فرودگاه شارل دوگل پاریس، بزرگ ترین فرودگاه فرانسه

Aéroport Paris-Charles-de-Gaulle، اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه فرانسه است. این فرودگاه در سال 1974 ساخته شده است و برای چندین سال به عنوان پرتردد ترین فرودگاه جهان شناخته می شده است. 3 ترمینال در این سازه وجود دارند و هر یک از نظر مساحت بسیار شگفت انگیز و برای مسافران گیج کننده هستند. ظرفیت مسافر این فرودگاه، سالانه بیش از 72 میلیون نفر است.

5. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، بهترین فرودگاه 5 ستاره جهان

Hong Kong International Airport، عنوان پرکاربرد ترین فرودگاه جهان در زمینه انتقال بار و حمل و نقل کالا را در لیست افتخارات خود دارد. ساخت این سازه در حدود 6 سال و با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون دلار به طول انجامید. این فرودگاه در سال های مختلفی بر اساس نظرسنجی های عمومی به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شده است. 2 ترمینال این فرودگاه دارای بهترین و به روز ترین امکانات و تجهیزات حمل و جا به جایی هستند. تاثیر این مجموعه در ارسال کالا به شیوه حمل و نقل هوایی، در تجارت جهانی ارزش بسیاری دارد.

سایر فرودگاه های بین المللی در جهان:

1. HND، فرودگاه هاندا در توکیو 2. aka LAS، فرودگاه بین المللی مک کارن در لاس وگاس 3. Singapore Changi Airport، فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه های ایران و حمل و نقل هوایی

جالب است بدانید 31 درصد از حمل و نقل بار در کشور ایران، از طریق فرودگاه امام خمینی در تهران انجام می شود. پس از آن نیز فرودگاه مهرآباد با 22 درصد، فرودگاه مشهد با 19 درصد و فرودگاه کیش با 7 درصد در جایگاه های اصلی قرار دارند. با توسعه مسیر های هوایی و بهبود شرایط و تجهیزات پرواز، امروز می توان پتانسیل بالایی برای حمل و نقل هوایی کالا و مسافر را در نظر داشت. امیدواریم با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب و بر مبنای الگوریتم های مدرن و تکنولوژی پیشرفته شاهد بهبود این فرایند ها باشیم.

دریا زمین اروند، متخصص در حمل و نقل هوایی کالا

یکی از مهم ترین عناصر در تجارت بین الملل، استفاده از راهکار های ایده آل و مناسب حمل کالا است. اما دغدغه بسیاری از افراد، انتخاب به صرفه ترین و ایمن ترین شیوه است. چگونه می توانیم از یک تیم حرفه ای مشاوره رایگان دریافت کنیم؟ همین حالا از طریق تلفن های تماس با کارشناسان دریا زمین اروند ارتباط برقرار کنید. امکان درخواست خدمات، اطلاع از شرایط حمل بار و استعلام تعرفه های حمل و نقل برای شما عزیزان وجود خواهد داشت.